راه های فروش انفجاری 📈 | ۳ تکنیک طلایی فروش

دسته بندی مطالب کاربردی

هدف نهایی هر کسب و کاری افزایش فروش و کسب درآمد و سود بیشتر است و دانستن روش های افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر یکی از الزامات اساسی هر کسب و کاری است. در رابطه با روش های جذب مشتری و راه های افزایش فروش، نکات و توصیه های زیادی ارائه می شود. اما آیا می دانید کدام یک از این روش ها برای کسب و کار شما مناسب است؟

برای افزایش فروش در کسب و کارتان، به جای تمرکز بر سود بیشتر بر روی جذب مشتری تمرکز کنید و عملکرد فروش خود را بهبود بخشید.

در مقاله "چگونه فروش بیشتری داشته باشیم" چندین مرحله برای دستیابی به فروش بهتر را ارائه خواهیم داد، با ما همراه باشید...  

ارسال پیامک انبوه

اولین مرحله برای دستیابی به فروش بهتر

شما باید در ابتدا خودتان را برای فروش آماده کنید، برای این کار نخست باید به محصولی که می‌فروشید علاقه داشته باشید در غیر این صورت مشتریانتان متوجه آن می‌شوند و تمایلشان به خرید را از دست می‌دهند. لازم نیست که در هنگام فروش خیلی خودتان را پرهیجان نشان دهید، همین که نسبت به فروشتان احساس خوبی داشته باشید، کافی است.

همچنین به‌منظور آمادگی در این گام باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

·       نسبت به قابلیت‌های محصولتان آگاهی داشته باشید.

شما باید بدانید که چه چیزی باعث جذابیت محصول شما می‌شود تا با اضافه‌کردن آنها مشتریان بیشتری را جذب کنید.

·       مشتریانتان را شناسایی کنید.

برای اینکه بتوانید خوب بفروشید، باید بدانید کدام قشر از جامعه بیشتر از شما خرید می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، هدف شما باید جذب مشتریانی باشد که محصول شما را می‌خواهند. مثلاً شما نمی‌توانید ماشین را به کودکان بفروشید یا جامعه آقایان انتخاب اول شما برای فروش محصولات آشپزخانه نیستند. همچنین می‌توانید موقعیت مکانی مشتریانتان را شناسایی کنید تا فروش شما راحت‌تر شود.

·       در مورد محصولی که می‌فروشید اطلاعات کامل داشته باشید.

اگر درباره چیزی که می‌فروشید، اطلاعاتی نداشته باشید، نمی‌توانید فروش خوبی داشته باشید. قبل از هر چیزی تمام نکات و اطلاعاتی که درباره محصولتان وجود دارد را یاد بگیرید تا زمانی که مشتریانتان از شما سؤال پرسیدند بتوانید به‌راحتی پاسخ آن‌ها را بدهید.

در مورد محصولتان اطلاعات کاملی داشته باشید.

حتما این مقاله هم مطالعه کنید:

5 روش تبلیغاتی موثر برای فروش بیشتر

 

دومین مرحله برای دستیابی به فروش بهتر

به‌منظور فروش محصول خود، باید مواردی را در نظر بگیرید از جمله این موارد این است که توضیحات خودتان را خلاصه کنید، شما 60 ثانیه فرصت دارید تا محصول خود را به مشتری بفروشید. این بهترین زمان برای متقاعدکردن مشتریان برای خرید محصول شما است. ضمناً در هنگام فروش باید موارد دیگری را نیز در نظر گرفت که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:  

·       گفتگو نباید فقط تحت کنترل شما باشد.

به مشتریانتان اجازه دهید سؤال‌هایشان را بپرسند و نظرات خود را بیان کنند. اگر فقط خودتان صحبت کنید و اجازه صحبت‌کردن به مشتریانتان را ندهید، آنها را از خریدن محصولتان منع می‌کنید. برای علاقه‌مند کردن مشتری می‌توانید از او سؤالاتی بپرسید و نظراتش را بررسی کنید.

·       راست‌گو باشید.

حتی اگر مجبور هستید ایرادات محصول خود را بیان کنید، در انجام آن تردید نکنید. صداقت فروشنده برای بسیاری از مشتریان جذاب است. بهتر است از نظر مشتری فروشنده صادقی باشید تا اینکه در بین مشتریان به‌عنوان یک فرد سودجو شناخته شوید.

·       در روزهای نخست فروش، انتظار مشتریان زیادی نداشته باشید.

اگر در روزهای اول فروش انتظار مشتریان زیادی دارید، ممکن است ناامید شوید. اکثر کسب‌وکارها در ابتدا مشتریان زیادی ندارند و باگذشت زمان رشد می‌کنند. همیشه تمام تلاش خود را بکنید تا ببینید در ادامه چه اتفاقی می‌افتد.

·       برای نظرات مشتریانتان ارزش قائل شوید.

مهم نیست مشتری شما کیست. اگر مشتری نظری دارد که با نظر شما مخالف است، آن را تأیید کنید. هر کس نظر خودش را دارد که باید به آن احترام گذاشت. اگر نظر مشتری در مورد محصول شما اشتباه است، می‌توانید با بیان دلیل و با لبخند او را متوجه اشتباه خود کنید، در ادامه می‌توانید مشتری را متقاعد کنید که به محصول شما نیاز دارد. 

سومین مرحله برای دستیابی به فروش بهتر: از تکنیک‌های فروش استفاده کنید.

·       نحوه گفتمان خود را تغییر دهید.

در هنگام گفت‌وگو با مخاطب از واژگانی استفاده کنید که آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد. به طور مثال به‌جای استفاده از "من فکر می‌کنم که از این ویژگی محصول خوشتان می‌آید " از عبارت "مطمئن هستم به این ویژگی از محصول بسیار علاقه‌مند می‌شوید" استفاده کنید.

·       بر ویژگی‌های محصول خود تأکید کنید.

باید برای مشتری توضیح دهید که محصول شما چه تأثیری در نحوه انجام فعالیت‌های روزانه او دارد. اگر استفاده از آن باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و… می‌شود، تمام این ویژگی‌ها را توضیح دهید.

·       از فروش تعدادی زیادی محصول به‌صورت هم‌زمان خودداری کنید.

اگر می‌خواهید محصولاتی که تولید کرده‌اید به‌خوبی دیده شوند، نباید همه آنها را هم‌زمان برای فروش بگذارید! این کار خریداران را خسته و گیج می‌کند و ممکن است با خود بگویند: «بعداً در زمان مناسب همه آن‌ها را بررسی خواهم کرد» که اغلب هم فراموش می‌کنند.

·       فرایند خرید را ساده و راحت در نظر بگیرید.

اغلب اوقات، مشتریان پس از دیدن فرایند خرید چندمرحله‌ای و زمان بر، از خرید محصول موردنظر خود پشیمان می‌شوند و آن را به زمان دیگری موکول می‌کنند؛ بنابراین مهم است که در کمترین زمان ممکن بسته‌بندی، پرداخت و ارسال برای مشتری انجام شود.

·       ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فروش استفاده از ایمیل مارکتینگ است و با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. از ایمیل‌ها فقط برای اعلام تخفیف‌ها و فروش استفاده نکنید. داستان کسب‌وکارتان را بگویید و بگذارید مشتریانتان احساس کنند عضوی از خانواده شما هستند. بازاریابی ایمیلی خیلی سریع نتیجه نمی‌دهد و نیاز به زمان و بهینه‌سازی مداوم دارد.

ایمیل مارکتینگ نقش قابل توجهی در افزایش فروش شما دارد.

از تکنیک‌های  upselling و cross selling استفاده کنید. این دو تکنیک برای افزایش فروش بسیار کاربردی هستند و تأثیر طولانی‌مدت دارند. تکنیک upselling به معنای ترغیب مشتری برای خرید محصولی گران‌تر یا بهتر و تکنیک cross- selling به معنای فروش کالاهای دیگر در کنار کالای خواسته شده مشتری است.

و اما کلام آخر

در پایان امیدواریم این مقاله راهنمای مناسبی برای شما بوده باشد، و با رونق کسب‌وکارتان در بازار پیشگام باشید و بتوانید افزایش فروش فوق‌العاده‌ای را با همراهی مشتریان جدیدتر تجربه کنید.

بانک اطلاعات

 

 

دید گاه خود را بنویسید